Din 2016: hărţi inteligente care anticipează traseul pe care mergi si care vor reduce consumul cu 7%

 

     Hărţile inteligente pentru maşini capabile să anticipeze traseul pe care îl urmezi vor apărea în 2016 sau cel târziu în 2017 pe un model care va fi comercializat şi în Europa şi vor asigura o reducere a consumului de carburant de până la 7%.

 

     Maşinile autonome vor fi capabile să te transporte singure la destinaţie pe baza unor hărţi inteligente, însă vor fi disponibile în producţie de serie undeva în orizontul anilor 2020-2030. Până atunci, şoferii vor începe treptat să guste din avantajelor harţilor inteligente datorită producătorului de pneuri şi componente auto Continental, care a dezvoltat aplicaţia eHorizon pentru maşini.

 

     eHorizon foloseşte o conexiune activă la internet pentru a monitoriza semafoarele şi semnele de circulaţie, dar şi stilul de condus al şoferului, cu scopul de a anticipa traseul pe care îl va urma acesta. În acest fel, harta inteligentă va transmite şoferului viteza ideală cu care să abordeze traseul respectiv. În plus, aplicaţia calculează viteza potrivită cu care şoferul să plece de la semafor şi cea mai eficientă strategie de frânare pentru oprire.

 

 

     Toate aceste lucruri vor permite o reducere importantă a consumului de carburant: 3% dacă maşina nu este dotată cu sistem start-stop şi până la 7% în cazul prezenţei unei astfel de tehnologii. Continental a dezvăluit că aplicaţia eHorizon va fi disponibilă pe un model care se va vinde inclusiv în Europa şi care va fi lansat în 2016 sau cel târziu în 2017. Pe măsură ce aplicaţia va fi utilizată de tot mai mulţi constructori, aceasta va putea include şi o funcţie care va permite practic maşinilor să comunice între ele, astfel că vei putea afla de un accident petrecut la un kilometru sau doi în faţă. Practic, aplicaţia se va transforma într-un Waze bazat pe informaţii de la maşini, nu de la şoferii aflaţi în trafic.

 

     În testele realizate până acum pe camioane, aplicaţia nu a fost însă foarte eficientă la reducerea consumului de carburant atunci când traficul nu este aglomerat.

Articole