SUV-uri mai sigure cu anvelope de iarna Goodyear

 

     Anvelopele de iarna rezolva paradoxul SUV-urilor pentru un condus mai sigur pe timp de iarna


     Conducatorii de SUV au un motiv în plus pentru a se simti în siguranta: anvelopele de iarna UltraGrip Performance SUV Gen-1 de la Goodyear livreaza distante de frânare mai scurte pe carosabil uscat, umed si acoperit cu gheata. Îmbunatatind în permanenta tehnologiile de top pentru anvelope de iarna, Goodyear a lansat o noua anvelopa destinata SUV-urilor: anvelopa UltraGrip Performance SUV Gen-1. Cel mai nou membru al familiei anvelopelor de iarna UltraGrip este disponibil deja pe piata. Conducatorii de SUV se simt adesea în siguranta în vehiculele lor mari, în special când acestea sunt echipate cu optiunea 4×4, având adesea tendinta de a considera ca ei nu mai au nevoie de anvelope de iarna. Totusi, este chiar mai important ca vehiculele lor sa fie echipate cu anvelopele potrivite în conditii de iarna.

 

     SUV-urile mai sigure


     Datorita dimensiunii lor, SUV-urile si masinile 4×4 cresc încrederea conducatorilor auto. Cu toate acestea, aceste masini sunt mai grele, iar centrul lor de greutate este mai sus decât în cazul masinilor de pasageri. Drept consecinta, fortele exercitate pe anvelope sunt mai mari, facând frânarea si manevrarea mai provocatoare. Acesta este un paradox pe care Goodyear l-a rezolvat.
     Alexis Bortoluzzi, Marketing Director segmentul Consumer EMEA la Goodyear: “În cazul SUV-urilor, noi suntem în fata unui paradox real. Astfel, noi am luat tot ce era mai bun atât din experienta noastra în materie de anvelope pentru SUV-uri cât si din tehnologiile noastre de top pentru anvelope de iarna si am întarit linia noastra mult premiata de anvelope pentru SUV, UltraGrip Performance. Gratie profilului sau modificat, anvelopa UltraGrip Performance SUV Gen-1 livreaza o aderenta sporita si astfel mai multa siguranta în conditii de drum de iarna.”

 


     Tehnologiile si caracteristicile anvelopei UltraGrip Performance SUV Gen-1


  • Caneluri interblocante si designul benzii de rulare

 

     Inginerii Goodyear explica: Pentru a echilibra capacitatea de încarcare mai mare (sau greutatea) vehiculului, anvelopa trebuie sa fie mai rigida (“sa aiba mai multa fermitate”). Aceasta rigiditate mai mare a blocurilor anvelopei sporeste, printre altele, manevrabilitatea pe carosabil uscat. Totusi, în pofida fermitatii sau rigiditatii anvelopei, blocurile ramân flexibile (gratie designului particular al canelurilor), care sporesc aderenta pe zapada.

     Tehnologie: 3D BIS (Block Interlocking System)

     Beneficii: Un echilibru mai bun între manevrabilitatea pe uscat si performanta pe zapada

 

  • Un aranjament al canelurilor si al blocurilor optimizat pentru SUV

 

     Inginerii Goodyear explica: Blocurile sunt acum unghiulare, în loc sa fie complet drepte, ceea ce îmbunatateste aderenta pe zapada.
     Beneficii: O frânare sporita si mai multa tractiune pe drumuri acoperite cu zapada si gheata

 

  • O pata de contact optimizata

 

     Inginerii Goodyear explica: Cu cât vehiculul este mai greu, cu atât greutatea pe anvelopa este mai mare. Pentru a lucra împotriva acestor forte mari, latimea anvelopei (“amprenta la sol”) a fost marita comparativ cu predecesoarea sa. A avea mai mult cauciuc în contact cu drumul înseamna o suprafata de contact mai mare, ceea ce îmbunatateste stabilitatea.

     Tehnologie: ActiveGrip

     Beneficii: Îmbunatateste aderenta si performanta frânarii

 

  • Indicator optimizat pentru performanta benzii de rulare

 

     Inginerii Goodyear explica: Pe durata vietii anvelopei, simbolul fulgului de nea de pe anvelopa dispare gradual. Odata sters definitiv, anvelopa trebuie sa fie înlocuita pentru a fi asigurat nivelul optim de performanta.

     Tehnologie: TOP Indicator

     Beneficii: Da posibilitatea conducatorilor auto sa schimbe anvelopele la intervalul corect pentru a asigura performanta optima pe timp de iarna

 

     45 de ani de excelenta în anvelope de iarna

 

     Goodyear a lansat prima sa anvelopa UltraGrip în 1971, un produs dintr-o gama de anvelope de iarna pe care inginerii au îmbunatatit-o continuu. Continua inovatie derulata în ultimii 45 de ani au facut din Goodyear unul din liderii în materie de anvelope de iarna de pe piata. Consumatorii au îmbratisat familia UltraGrip din care au cumparat peste 60 de milioane de anvelope de când a fost lansat primul produs. Productia de masini SUV si 4×4 a crescut rapid în regiunea EMEA si se asteapta ca aceasta crestere sa continue în anii ce vor urma. Odata cu lansarea anvelopei UltraGrip Performance SUV Gen-1, putem anticipa ca vom putea satisface aceasta cerere în crestere de pe piata.

 

     UltraGrip de la Goodyear, înca o data lider de performanta TÜV

 

     Familia UltraGrip a condus din nou si din nou în testele conduse de reviste de specialitate recunoscute si de organizatii de testare independente. Reiterând succesul familiei UltraGrip în testele pentru anvelope, UltraGrip Performance SUV Gen-1 de la Goodyear si-a surclasat competitia în testele TÜV6 pentru frânarea pe carosabil umed, uscat, acoperit cu gheata si zapada.

     Rezultatele testului au demonstrat urmatoarele performante:
- Distanta de frânare cu 1,9 metri mai scurta pe carosabil umed (o performanta mai buna cu 7%);
- Distanta de frânare cu 2,3 metri mai scurta pe carosabil uscat (o performanta mai buna cu 5%);
- O performanta de frânare cu 4% mai buna pe drumuri acoperite cu gheata;
- O performanta de frânare cu 2% mai buna pe drumuri acoperite cu zapada, ceea ce reprezinta a doua cea mai buna performan?a a frânarii pe zapada din anvelopele testate

     Informatii practice

     UltraGrip Performance SUV Gen-1 de la Goodyear este pe piata începând din luna mai 2016 si este disponibila în 16 dimensiuni, acoperind 40% din parcul de masini SUV.

 

 

sursa: http://www.auto-business.ro/articole/condusul-suv-urilor-mai-sigur-cu-anvelope-de-iarna.html

Articole