3 mituri des intalnite iarna

 

      Mitul 1 - Incalzirea in prealabil al motorului

Multa lume considera ca daca doresc sa isi protejeze masina si sa consume mai putin carburant ar fi indicat sa incalzeasca motorul inainte de a porni la drum.

Mit fals in proportie de 99%. Dupa pornirea motorului la temperaturi mici, este recomandat sa fie lasat maxim un minut sa ruleze la ralanti pentru ca fluidele sa ajunga la vazcozitatea optima. Dar la ralanti motorul se incalzeste mult mai greu ca in sarcina iar uzurile sunt mai mari din cauza ungerii mai slabe. Deci incalzirea in prealabil al motorului pentru o perioada mai lunga nu ajuta cu nimic.

 

     Mitul 2 - La plinul unei masini diesel se pun 2-3L de benzina pentru a evita inghetarea motorinei

Pe timpul ierni, cand se face plinul unei masini diesel se pun 2-3L de benzina in rezervor pentru a evita inghetarea motorinei.

Acesta are sanse de a fi si corect si fals in acelasi timp, in functie de unde alimentati. Daca se alimenteaza cu un combustibil necalitativ din punct de vedere al proprietatilor (nu tine obligatoriu de brand) atunci riscu ca motorina sa devina vazscoasa este foarte mare si cunoastem cazuri in care s-a evitat aceasta problema cu ajutorul benzinei. In cazul in care se alimenteaza cu un combustibil calitativ nu este cazul, deoarece motorina moderna aditivata ar trebui sa aiba limita de solidificare la -38 de grade celsius.

 

     Mitul 3 - Presiune mica in anvelope iarna

Mitul consta in: rularea cu presiune mai scazuta iarna pentru a avea o aderenta buna, prin faptul ca anvelopele ar avea o suprafata de contact mai mare cu soseaua.

Mit Fals - Cea mai buna suprafata de contact cu soseaua se obtine folosind presiunea specificata de constructor, indiferent de anotimp si presiunea trebuie sa fie adaptata in functie de cat de incarcata este masina. Iar iarna din contra, presiunea trebuie sa fie corespunzatoare pentru ca o suprafata mai mare de contact nu ajuta cu nimic. Iarna cu cat suprafata de contact este mai mica cu atat greutatea masinii este distribuita pe o suprafata mai mica deci are o aderenta mai buna la sol.

 

 

Articole