Cele mai bune anvelope de iarnă 2020 - Goodyear câștigător!

     Care este anvelopa de iarnă ideală? Este aproape imposibil să produci o anvelopă care să exceleze la toate aceste capitole. Producătorii experimentează cu diferite compoziții pentru cauciuc, cu designul benzii de rulare și cu structura carcasei anvelopei pentru a oferi anvelope care au o aderență optimă pe ploaie, pe asfalt uscat ca și pe zăpadă sau polei. În plus, anvelopele trebuie să aibă o durabilitate acceptabilă și să nu se dezintegreze atunci când temperaturile cresc substanțial.

     Toate acestea sunt calități care se exclud reciproc – spre exemplu dacă îmbunătățești eficiența unei anvelope, aderența în condiții de ploaie va fi compromisă, și invers. Dacă reduci adâncimea profilului pentru a obține o precizie a direcționării mai mare, anvelopa va acvaplana mai repede. Iar dacă profilul anvelopei are mai multe șanțuri, ceea ce îmbunătățește aderența pe zăpadă și gheață, aderența pe carosabil uscat va avea de suferit. Ați înțeles ideea, aici nu prea există all-rounders.

     Auto Zeitung testează în fiecare sezon anvelope, iar testele respectă reguli stricte. Astfel, toate anvelopele sunt cumpărate independent de pe piața liberă, iar testele sunt de asemenea, desfășurate independent, fără ajutorul producătorilor de anvelope. Testele sunt desfășurate pe carosabil ud, carosabil uscat și pe zăpadă, cu și fără sistemul de control al stabilității activat. Numai astfel se poate spune dacă o anvelopă oferă siguranță în cazul unei manevre spontane de evitare a unui obstacol.

     Fiecare anvelopă este testată pe două standuri diferite cu role pentru a măsura rezistența la rulare și a vedea dacă marcajul de pe eticheta producătorului este corect. În plus, este evaluat subiect confortul la rulare al anvelopelor testate. În urma acestor teste, punctajele cumulate evidențiază cele mai bune anvelope de iarnă în 2020.

    Care sunt campionii anvelopelor de iarnă?
    Câștigătorul testului din acest an a fost Goodyear UltraGrip Performance Gen-1. Aceste anvelope oferă rezerve mari de siguranță pe zăpadă și în condiții de carosabil uscat, fiind de asemenea sigură în condiții de carosabil ud. În ciuda performanețelor generale solide, nici chiar aceste anvelope nu s-au clasat în frunte la toate testele.

     În condiții de zăpadă abundentă, anvelopele chinezești Austone SP 901 au avut cea mai bună aderență. Totuși, cantitatea de silicat din compoziție este atât de mică încât aceste anvelope sunt absolut periculoase pe ploaie. Acestea acvaplanează deja de la 64 km/h (în condițiile în care pneurile de la Falken și Michelin fac acest lucru abia la 80 km/h) iar la proba de frânare de la 100 km/h, mașina echipată cu SP 901 încă mai rulează cu 54 km/h atunci când mașina echipată cu Michelin Alpin 5 s-a oprit deja.

     Michelin Alpin 5 a fost înlocuit deja de noua generație Alpin 6, dar chiar și modelul actual s-a descurcat excelent în special în testul pe carosabil ud și a pierdut la limită victoria la general. De asemenea, Vredestein Wintrac Pro de pe locul 3 este un specialist al ploii dar oferă rezerve de siguranță substanțiale pe carosabil uscat, ca și Nokian WR A4 (locul 6) și Pirelli Winter Sottozero (locul 5). Ambele modele pierd însă puncte la testele desfășurate pe carosabil acoperit cu zăpadă, iar anvelopele Nokian au performanțe dezamăgitoare la proba de frânare pe carosabil ud.

     Locul 1: Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
     Goodyear a câștigat testul cu un comportament foarte sigur în toate condițiile de testare.

     Locul 2:  Michelin Alpin 5
     Remarcabil în condiții de carosabil ud și uscat și cea mai bună tracțiune pe zăpadă

     Locul 3: Vredestein Wintrac Pro
     Cu Wintrac Pro, Vredestein a realizat un all-rounder care se descurcă bine în toate condițiile atmosferice.

     Locul 4: Dunlop Winter Sport 5
     Performanțe bune indiferent de condițiile de rulare. Extrem de sigur în condiții dificile.

     Locul 5: Pirelli Winter Sottozero 3
     Sottozero 3 oferă performanțe bune pe carosabil ud și uscat. Comportamentul pe zăpadă este ușor dezechilibrat.

     Locul 6: Nokian WR A4
     Cea mai bună anvelopă pe carosabil uscat, cu performanțe bune pe zăpadă. Pe carosabil ud, rezultatele au dezamăgit.

     Locul 7: Continental WinterContact TS 850 P
     Anvelopele Continental nu au cea mai bună aderență pe carosabil ud, dar oferă cea mai mică rezistență la rulare și o aderență remarcabilă pe zăpadă.

     Locul 8: Nexen Winguard Sport 2
     Anvelopele Nexen asigură performanțe echilibrate în toate condițiile meteo, la un preț foarte competitiv.

     Locul 9: Falken Eurowinter HS01
     Performanțe moderate la testul de frânare pe carosabil ud și cea mai mare rezistență la rulare. Falken a fost câștigător însă la testul de acvaplanare.

     Locul 10: Maxxis Arctictrekker WP05
     Rezultatele slabe obținute pe carosabil ud l-au costat multe puncte pe Maxxis. Noul model WP06 ar trebui să fie mult mai bun.

sursa: Promotor

Articole